9/10 KÖPRESOR BÖRJAR MED..... GOOGLE

Du Googlar. Jag Googlar. Alla Googlar. Så om vi börjar med varför du ska investera i Sökmotoroptimering så blir det korta svaret så här – Har du inte koll på din SEO så förlorar du potentiella kunder och business, så är det! 9/10 köpresor online börjar med Google, är du inte topp 10 så kan vi till och med gå så långt och säga att du inte är valbar på det du erbjuder. Check på det? 

SÅ.. VAD ÄR SÖKMOTOROPTIMERING, EGENTLIGEN?

Den mest pedagogiska förklaringen är att sökmotoroptimering eller SEO som det även är känt som handlar om att anpassa och optimera en hemsida så att den blir så relevant som möjligt i Google´s “ögon” och sätt att söka fram information på internet. Ska vi backa ytterligare så måste vi förstå vad Google faktiskt är. Det korta svaret är att Google är en textsökmotor som söker igenom hela internet på 0,3 sek och vars ända mål är att presentera ett så relevant resultat som möjligt för dig som söker. Makes sense? Hoppas på det. 

Sökmotoroptimering med transparens och tydlighet.

4 STARKA FÖRDELAR MED SEO

HÖGRE KONVERTERING

Genom sökmotoroptimering av din webbplats får du mer relevant trafik från Google och chansen är då större än i många andra kanaler att besökarna faktiskt konverterar och blir just kunder eller klienter. 

ÖKAD TILLVÄXT

SEO utfört på rätt sätt bör och ska hjälpa ditt företag att expandera och nå ut till en bredare målgrupp, både lokalt nationellt och internationellt. Får du in fler besökare på relevanta ord så ökar tillväxten.

STARKARE VARUMÄRKE

Genom att synas i toppen på Google på det du erbjuder stärker får du inte bara ökad trafik och fler affärer, förtroendet för nya besökare och kunder som är ute efter dina/era tjänster ökar även markant. 

MARKNADSFÖRING 24/7

Att investera i sökmotoroptimering  är sannolikt den bästa och mest långsiktiga investeringen ditt företag kan göra digitalt. Väl uppe i toppen så är du synlig och valbar för potentiella besökare och kunder 24/7

Det var 4 spontana fördelar varför du ska investera i en sökmotoroptimering. Det finns minst lika många anledningar till och de kommer vi sannolikt direkt eller indirekt beta av längre ner på den här sidan.

Digital effekt har verkligen fått upp vårt företag i toppen på Google på relevanta sökord, både lokalt, regionalt och rikstäckande.  Vi ser skillnad i trafik och känner skillnad i antalet förfrågningar

Fazli, ägare Hair TP Clinic (Göteborg)

Grafen ovan visar en kund som gick från cirka 2.000 besökare per månad från organisk trafik till det dubbla, över 4.500/mån genom SEO på 5 månader. Upplägget och strategin var att på utvalda behandlingar nå toppen lokalt i Göteborg, regionalt och rikstäckande för större ingrepp då kunder var beredda att åka långt för att komma till rätt hårklinik. 

Om sökmotoroptimering utförs på rätt sätt där både kund och byrå brinner för att skapa resultat på lång sikt så är dubblering av organisk trafik från google inget ovanligt. Snarare det du ska sikta på och mot vid SEO. 

VÅRA TJÄNSTER

9/10 KÖPRESOR BÖRJAR MED..... GOOGLE

Du Googlar. Jag Googlar. Alla Googlar. Så om vi börjar med varför du ska investera i Sökmotoroptimering så blir det korta svaret så här – Har du inte koll på din SEO så förlorar du potentiella kunder och business, så är det! 9/10 köpresor online börjar med Google, är du inte topp 10 så kan vi till och med gå så långt och säga att du inte är valbar på det du erbjuder. Check på det? 

SÅ.. VAD ÄR SÖKMOTOROPTIMERING, EGENTLIGEN?

Den mest pedagogiska förklaringen är att sökmotoroptimering eller SEO som det även är känt som handlar om att anpassa och optimera en hemsida så att den blir så relevant som möjligt i Google´s “ögon” och sätt att söka fram information på internet. Ska vi backa ytterligare så måste vi förstå vad Google faktiskt är. Det korta svaret är att Google är en textsökmotor som söker igenom hela internet på 0,3 sek och vars ända mål är att presentera ett så relevant resultat som möjligt för dig som söker. Makes sense? Hoppas på det. 

Sökmotoroptimering med transparens och tydlighet.

4 STARKA FÖRDELAR MED SEO

HÖGRE KONVERTERING

Genom sökmotoroptimering av din webbplats får du mer relevant trafik från Google och chansen är då större än i många andra kanaler att besökarna faktiskt konverterar och blir just kunder eller klienter. 

ÖKAD TILLVÄXT

SEO utfört på rätt sätt bör och ska hjälpa ditt företag att expandera och nå ut till en bredare målgrupp, både lokalt nationellt och internationellt. Får du in fler besökare på relevanta ord så ökar tillväxten.

STARKARE VARUMÄRKE

Genom att synas i toppen på Google på det du erbjuder stärker får du inte bara ökad trafik och fler affärer, förtroendet för nya besökare och kunder som är ute efter dina/era tjänster ökar även markant. 

MARKNADSFÖRING 24/7

Att investera i sökmotoroptimering  är sannolikt den bästa och mest långsiktiga investeringen ditt företag kan göra digitalt. Väl uppe i toppen så är du synlig och valbar för potentiella besökare och kunder 24/7

Det var 4 spontana fördelar varför du ska investera i en sökmotoroptimering. Det finns minst lika många anledningar till och de kommer vi sannolikt direkt eller indirekt beta av längre ner på den här sidan.

Digital effekt har verkligen fått upp vårt företag i toppen på Google på relevanta sökord, både lokalt, regionalt och rikstäckande.  Vi ser skillnad i trafik och känner skillnad i antalet förfrågningar

Fazli, ägare Hair TP Clinic (Göteborg)

Grafen ovan visar en kund som gick från cirka 2.000 besökare per månad från organisk trafik till det dubbla, över 4.500/mån genom SEO på 5 månader. Upplägget och strategin var att på utvalda behandlingar nå toppen lokalt i Göteborg, regionalt och rikstäckande för större ingrepp då kunder var beredda att åka långt för att komma till rätt hårklinik. 

Om sökmotoroptimering utförs på rätt sätt där både kund och byrå brinner för att skapa resultat på lång sikt så är dubblering av organisk trafik från google inget ovanligt. Snarare det du ska sikta på och mot vid SEO. 

PROCESSEN I SÖKMOTOROPTIMERING

Alla projekt och samarbeten börjar med ett uppstartsmöte. Här handlar det om att förbereda sig för resan och se till så allt är med och alla berörda är just med på resan mot ökad synlighet, trafik och det vi alla vill, fler affärer, right.

I uppstartsfasen sätter vi rätt grunden för samarbetet, pratar och diskuterar din business, din bransch din målgrupp, approach, strategi och minst dina mål och förväntningar. Vi går igenom din webbplats, nuläget, möjligheter och tittar närmare på vad som krävs för att få till en starkare digitala närvaro och synlighet på Google för just ditt företag. 

HUR FUNGERAR DET:

Det kanske viktigaste steget i SEO är att tillsammans ta fram och förstå vilka ord och fraser din målgrupp använder när de söker efter dina produkter och tjänster men också intentionen bakom. Det är vad vi i branschen kallar för  nyckelordsanalys eller sökordsanalys. Här identifieras och analyseras lämpliga ord, popularitet (sökvolym) och  hur stor konkurrens det är på framtagna ord. och fraser som är relevanta för just din business .

För att hitta de bästa nyckelorden och sökorden för dig och ditt företag så krävs det att man diskuterar, bollar, utmanar och funderar på vad som är just relevant för just din business. 

 

När vi tagit fram och klubbat rätt nyckelord och sökord så är nästa steg att skapa korrekt struktur och få in utvalda sökord på hemsidan. Det innebär bl.a. att inkludera dem i sidans titlar, meta-beskrivningar, rubriker och innehåll. 

 

Utöver anpassning med ovan så är även laddningstider, en användarvänlig navigation och högkvalitativt innehåll of the essence för att det ska bli bra. 

Genom att göra dessa ändringar så blir sidorna mer relevanta för Google och hamnar på så sätt högra upp i träfflistan, även kallad SER

För den som inte har tidigare  erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO) kan termen “On-Page SEO” sannolikt låta teknisk, nördig och säkert rätt jobbig. 

VAD

om vi ska vara pedagogiska för en stund och översätta grovt så är det “på-sidan SEO,” det handlar alltså om att göra förändringar På din webbplats för att öka dess synlighet på sökmotorernas resultatlistor, som till exempel Google. Låt oss bryta ner det på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Q/A TEST:

 

Dynamically target high-payoff intellectual capital for customized technologies. Objectively integrate emerging core competencies before process-centric communities. Dramatically evisculate holistic innovation rather than client-centric data.

TERMINATION & DELIVERY:

 

Interactively procrastinate high-payoff content without backward-compatible data. Quickly cultivate optimal processes and tactical architectures. Completely iterate covalent strategic theme areas via accurate e-markets.

VANLIGA FRÅGOR NÄR DET KOMMER TILL SÖKMOTOROPTIMERING

Nyckelord eller sökord som det också kallas är en term in SEO-branschen som syftar på de ord eller fraser som människor använder när de söker på internet.

Nyckelord delas in i ord och fras. Ex. på ord kan vara “Hemsida“. Ex. på fras kan vara “Digital byrå Borås“… ni fattar. Det finns flera bra verktyg för att analysera sökord, sökfraser och sökvolym där det vanligaste är Google´s egna verktyg som heter “sökordsplaneraren”. För att få tillgång till denna del så krävs det att du registrerar dig med ett google-konto vilket lättast och bäst görs genom en G-mail. har du ingen så kan du skapa i samband med registrering på Google annonsering. 

HUR FUNGERAR DET:

Det kanske viktigaste steget i SEO är att tillsammans ta fram och förstå vilka ord och fraser din målgrupp använder när de söker efter dina produkter och tjänster men också intentionen bakom. Det är vad vi i branschen kallar för  nyckelordsanalys eller sökordsanalys. Här identifieras och analyseras lämpliga ord, popularitet (sökvolym) och  hur stor konkurrens det är på framtagna ord. och fraser som är relevanta för just din business .

För att hitta de bästa nyckelorden och sökorden för dig och ditt företag så krävs det att man diskuterar, bollar, utmanar och funderar på vad som är just relevant för just din business. 

 

Nyckelord är en term in SEO-branschen som syfter på de ord eller fraser som människor använder när de söker på internet. Nyckelord delas in i ord och fras. Ex. på ord kan vara “Hemsida“. Ex. på fras kan vara “Digital byrå Borås”, ni fattar. 

 

När vi tagit fram och klubbat rätt nyckelord och sökord så är nästa steg att skapa korrekt struktur och få in utvalda sökord på hemsidan. Det innebär bl.a. att inkludera dem i sidans titlar, meta-beskrivningar, rubriker och innehåll. 

 

Utöver anpassning med ovan så är även laddningstider, en användarvänlig navigation och högkvalitativt innehåll of the essence för att det ska bli bra. 

Genom att göra dessa ändringar så blir sidorna mer relevanta för Google och hamnar på så sätt högra upp i träfflistan, även kallad SER

För den som inte har tidigare  erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO) kan termen “On-Page SEO” sannolikt låta teknisk, nördig och säkert rätt jobbig. 

VAD

om vi ska vara pedagogiska för en stund och översätta grovt så är det “på-sidan SEO,” det handlar alltså om att göra förändringar På din webbplats för att öka dess synlighet på sökmotorernas resultatlistor, som till exempel Google. Låt oss bryta ner det på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Q/A TEST:

 

Dynamically target high-payoff intellectual capital for customized technologies. Objectively integrate emerging core competencies before process-centric communities. Dramatically evisculate holistic innovation rather than client-centric data.

TERMINATION & DELIVERY:

 

Interactively procrastinate high-payoff content without backward-compatible data. Quickly cultivate optimal processes and tactical architectures. Completely iterate covalent strategic theme areas via accurate e-markets.

Det VAR DET om sökmotoroptimering.